Als voorbereiding op deze opleiding doen we twee beknopte retail scans van bestaande Kringwinkels. We vertrekken tijdens de opleiding dus vanuit illustratieve voorbeelden uit Kringwinkels. Afhankelijk van de retail scan leggen we extra nadruk op: kleurgebruik, differentiatie in verschillende hoogtes, de opbouw van displays, lichtgebruik, …
Eenmaal de aandachtspunten in de basisstructuur van een winkel geduid, kijken we in detail naar een potentiële quick win: Visual merchandising. We geven tips om aantrekkelijke en aansprekende productpresentaties te maken.
Aber
De begeleiding is in handen van Aber. Zij bedenken en ontwerpen impactvolle, duurzame commerciële interieurs. Klanten- en bezoekerservaring staat centraal. Ze vertalen commerciële verhalen naar een beleving en begeleiden je tijdens het uitwerken en uitrollen van een succesvolle strategie voor je winkel, kantoor, showroom, of museale ruimte.
Aber is het retailbureau van Valerie Bervoet. Valerie heeft meer dan 15 jaar ervaring met het begeleiden van grote en kleine retailers. Aber begeleidt momenteel een viertal Kringwinkels. Naast Aber bouwt Valerie Bervoet ook aan een inclusieve wereld via het sociaal designlabel volmaakt.
Programma
De opleiding wordt gegeven door twee retail experten. Beide profielen werken vanuit hun eigen expertise en zorgen voor dynamische afwisseling.
De doelstelling en resultaten: we streven ernaar om de deelnemers een frisse kijk te geven op hun eigen winkel. Potentiële quickwins en de diepere inzichten in de psychologie van de klant moeten resulteren in een verhoogde omzet.
Voor wie
Enkel voor Kringwinkelmedewerkers.
Praktisch
De opleiding gaat door op een nader te bepalen locatie in Leuven van 9u30 tot 16u30 en kost €250 excl. per deelnemer.